PUYUHUAPI… LA RECOMPENSA!

Avui ens hem llevat amb un sol esplèndid, com mai des que vam començar el viatge, i hem gaudit d’un merescut descans a la vora del mar. Hem estrenat una peça de roba que portàvem al fons de l’alforja i que gairebé el Joan -amb la seva falera de regalar tot el que no s’usa- ens fa desaparèixer: el banyador!

Hem passat tot el dia en remull a les termes de El Ventisquero -a sis quilòmetres de Puyuhuapi- una petita població força turística. Temperatura per a tots els gustos: aigua de mar a 14 C, i piscines termals a 36 C, 44 C. Després de tot un dia en remull, les cebollones han fet amistat amb la Sofi i el Benjamin.20140218-141401.jpg20140218-141421.jpg20140218-141438.jpgVenim de travessar la Reserva Nacional del Queulat, de gran bellesa. Una selva humida i freda, amb glaceres i cascades a tocar del fiord. Aigua en tots els seus estats: dolça, salada, gel, pluja, termal…
En aquest tram hem començat a trobar els primers cicloturistes xilens. Ens comenten que fa tan sols un parell d’anys que s’ha disparat l’ús del pedal al seu país i els més intrèpits comencen amb el tram Puerto Montt-Coyhaique. Més al sud (el tram de ripio) només vam trobar un xilè solitari, dels més de cent cicloturistes d’arreu del món que vam comptar en deu dies. “Per què van tots en sentit contrari?” ens preguntava sempre l’Ares… Així que, el dia que vam avançar al Jaime i la Paulina, l’Ares no s’ho podia creure… “Mira! uns que van com nosaltres”. Vam acampar junts sota la pluja i vam compartir una agradable conversa. L’endemà vam repetir amb l’Estevan i l’Alfredo. I així anar fent…

El ventisquero Colgante, una icona del parc nacional Queulat. Només es va deixar veure una estona. L’endemà vam pujar al llac Témpanos i, com va dir la Maiana, només vam veure “una cascada que cau dels núvols!”

Advertisements

6 thoughts on “PUYUHUAPI… LA RECOMPENSA!

1. ei familia, que ben parit el troç de viatge. dona gust llegir-vos. no pareu, disfruteu i cuideu-vos molt. molta sort.
    albetgemmaguillemijoana.

2. Hosti! … Puyuhuapi … quin relax, vam passar de veure`ns sempre vestits de bici i bruts de pols a veure’ns nets, amb barnús i sabatilles.